Esküvői meghívó rendelés 8 + 1 lépésben

Avagy hogyan készüljetek fel az esküvői meghívó megrendelésére, hogy elkerülhessetek kínos helyzeteket és plusz költségeket.

Bizonyára mindannyiunk fejében az elsők között jelenik meg a meghívó gondolata, amikor elkezdjük megbeszélni választottunkkal a Nagy Napra vonatkozó vágyainkat és álmainkat.

Cikkünk segítségével ti is hozzájuthattok olyan tippekhez, amelyek nagyban elősegíthetik a meghívó rendelésének és elkészítésének folyamatát.

Ha szem előtt tartjátok ezeket a lépéseket máris sokat tudtok tenni a gördülékenyebb és nyugodtabb ügyintézés és tervezés érdekében a meghívó körül.

1, Kezdjétek el időben

A meghívót érdemes minél hamarabb, legalább a menyegző előtt fél évvel kiosztani, így célszerű már az esküvő szervezés elején összeszedni milyen igényeket tartotok fontosnak a meghívóval kapcsolatban. Az időbeliség azért kiemelt fontosságú, mert a rokonok már javában szervezhetik a következő utazásaikat, vagy hasonlóan fontos eseményeiket, így, ha időben értesülnek az esküvő időpontjáról nagyobb eséllyel tudnak majd részt venni rajta és veletek együtt ünnepelni.

Az időhiány a meghívó minőségének rovására is mehet, ha a vágyott szakember már nem tudja elvállalni a megbízást, vagy nincs elég idő alaposan átbeszélni és kidolgozni a meghívó részleteit.

2, Egy család, egy meghívó

Évek során az a tradíció alakult ki, hogy családonként egy meghívót kapnak a vendégek. Persze el lehet ettől térni, de ha az igényeitek között szerepel a költséghatékonyság bizony sokat lehet spórolni azon, ha nem névre szóló meghívókat rendeltek. Részleteit nézve csökken a szakember munkadíja, akinek nem kell 100+ különböző névvel ellátnia az egyes példányokat, ami igencsak időigényes. Valamint csökken a nyomda költség is, mert nem kell ugyanannyi meghívót kinyomtatni, ahány vendég szerepel a listátokon.

3, Lényeg az információ átadása

Megálmodtátok milyen szín és formavilága legyen, kitaláltátok milyen idézet legyen rajta, esetleg az is megvan már milyen színű boríték illik majd a végeredményhez. Azonban egy dolgot ne felejtsetek el, mégpedig azt, amire a meghívó rendeltetett, hogy minden fontos információ szerepeljen benne, melyek a következők:

  • Hol lesz az esküvő: Itt ne csak a vendéglátó egység neve legyen feltüntetve, hanem a pontos cím, hogy aki nem ismerős a környéken szintén biztonsággal oda találjon majd.
  • Mikor lesz az esküvő: A pontos dátumot számokkal érdemes megadni, hogy könnyen megjegyezhető legyen.
  • Elérhetőség: Nagyon fontos, hogy adjunk meg egy telefonszámot vagy e-mail címet, melyen keresztül a meghívottak jelezni tudják részvételi szándékukat, szállásigényüket vagy feltehetik kérdéseiket.

4, Legyen minden olvasható

Biztosan nektek is van egy édes nagymamátok, déditek vagy más idős rokonotok, aki már tűkön ült, mikor lehet végre ott az esküvőtökön. Amikor betűtípust választotok gondoljatok rájuk is.

A szöveg legyen jól olvasható, akár a gyengén látók számára is. Nincs is annál kínosabb, amikor kézbe kerül a meghívó, felbontják és nem lehet eldönteni, hogy Petike most Annát vagy Emmát veszi majd el feleségül.

5, Kerüljük a helyesírási hibákat és elírásokat

Személy szerint életemben nem voltam még annyira dühös magamra, amikor kinyomtattam és beköttettem a szakdolgozatomat, majd egy óvatlan szempillantás alatt kiszúrtam az egyetlen hibát, amely tökéletesen elkerülhetetlenül díszelgett a borítón és az első oldalon. A nevemet, amiből sikerült egy betűt lehagyni.

Nem győzöm hangsúlyozni én is az ügyfeleimnek, hogy mindent alaposan olvassanak át többször is, ha kell anyuka, apuka, tanúk is ellenőrizzék le a szöveget, mert sajnos a tervezőnek nincs kapacitása a szöveg tartalmával foglalkozni. Iszonyat bosszantó tud lenni, amikor frissen a nyomdából megérkező meghívókon észrevesszük, hogy ott éktelenkedik egy elírás vagy egy helyesírási hiba. Nagy segítség tud lenni egy helyesírás ellenőrző program, ha nem vagyunk magunkban biztosak.

6, A megfelelő szolgáltatás kiválasztása

Ma már számos módja létezik annak, hogyan tudathatjátok a násznéppel: Eljött az idő!

Adhattok hagyományos nyomtatott vagy akár digitális meghívót is. Kivitelezését tekintve választhattok egyedi meghívó tervező programot, de léteznek már sablonok is, melyek bár egyáltalán nem személyesek, mégis egyszerűen szerkeszthetőek és olcsók. Természetesen a szolgáltatások palettája széles, így mindenki könnyen megtalálhatja az igényeinek megfelelőt.

Nézzük meg ezen szolgáltatások milyen előnnyel és hátránnyal rendelkeznek:

Szolgáltatás Előnyök Hátrányok
Letölthető sablonok:

·        Otthon is elkészíthetitek

·        Jóval olcsóbb

 

·        Nem egyedi, másnak is lehet teljesen ugyanolyan, mint a tiétek

·        Lehet, hogy a nyomtatást magatoknak kell intézni

·        Korlátozott szerkeszthetőség

Digitális meghívó:

·        Nem kell személyesen átadni

·        Nincs nyomtatási költség

·        Pontos értesítési e-mail címek szükségesek hozzá

·        Idősebb generáció nem biztos, hogy megkapja

Egyedi nyomtatott meghívó:

·        Személyesebb

·        Teljesen az igényeitekre van szabva

·        Teljesen illeszkedhet az esküvői dekorációhoz

·        Költségesebb

·        Megkívánja a személyes átadást

 

Mindezek tudatában már célirányosan keresgélhettek a szolgáltatások között. Az internetet segítségül hívva alaposan vizsgáljátok át a grafikusok weboldalait. A korábbi munkáik alapján nagyon könnyen megállapítható mennyire egyezik az adott szakember alkotói stílusa azzal, amit ti szeretnétek megvalósítani.

7. Milyen is legyen a dizájn?

Ehhez a ponthoz mindössze két tippem van:

  1. A kevesebb néha több. A meghívó még mindig első sorban a benne lévő információ átadásáról szól. A túl sok virág, szín vagy csillogás elvonhatja a figyelmet a tartalomról.
  2. A meghívó dizájn akkor jó, ha illik az esküvő hangulatához, színeihez és virágaihoz.

A dekoros szintén segíthet neked a grafikus kiválasztásában és fordítva is. Ne habozzatok kérni ajánlásokat!

8. Egyeztetés a szakemberrel

Elérkeztetek ahhoz a ponthoz, hogy tudjátok mit szeretnétek és meg is találtátok kit szeretnétek megbízni. A következő lépés a kapcsolatfelvétel. Az a legjobb, ha elsőként személyesen vagy egy online meeting keretein belül találkoztok a grafikussal, ahol tudtok együtt ötletelni. Megszabni a kezdő irányokat.

Ezt követően előnyösebb, ha e-mailben kommunikáltok, mert ahogy a mondás is tartja: „A szó elszáll, az írás megmarad”. Ez mindkét irányban fontos. Elkerülhetőek vele az én így emlékszem, ő pedig úgy típusú szituációk.

Elengedhetetlen, hogy pontosan és jól átgondoltan fogalmazzátok meg, hogy mit szeretnétek, ezzel is elkerülve a felesleges köröket és kiadásokat. Ha nem csak meghívót szeretnétek, hanem ültető kártyát, üdvözlő táblát, programtervet és akár menükártyát is, akkor ezeket érdemes egy grafikussal elkészíttetni, hogy a többi elem is egységes legyen az esküvői meghívóval, ezzel is emelve a dekoráció báját.

9. A nyomtatás

Az a legjobb felállás, ha a grafikus, akinél készül a meghívó, a nyomtatást is intézi. Ez a legpraktikusabb megoldás, hiszen a dizájner tudni fogja, hogy hol készítenek minőségi nyomtatást, és nektek sem kell nyomdák után kajtatni. Azonban nem minden szakember kezeskedik a nyomtatás kiviteleztetéséért.

Amire mindenképpen gondolni kell, hogy rendeljetek pár darabbal többet, mert utánrendelés esetén csak nagyobb darabszámban vállalják el az újabb adag nyomtatást. Egy-két darab miatt ne kelljen 10-20 darabot utólag kifizetni.

Remélem sikerült némi útmutatásra lelnetek soraimban és már ti is nagyobb önbizalommal fogtok neki a meghívó megrendelésének, valamint az esküvőszervezés további lépéseinek.

Inspiráció gyűjtés közben ezen az oldalon megleshetitek a korábbi esküvői meghívóinkat!